lauantai 25. maaliskuuta 2017

Irtipäästämisiä

Päästän irti
Syvästä häpeästä,
kaukaa sisisimmästä

Sen halvaannuttavasta otteesta,
joka on saanut minut kyseenalaistamaan
oikeuttani olla ja elää
Joka on saanut minut luulemaan,
että kaikki pitää ansaita
Etten ole hyvän arvoinen

Päästän irti syyllisyydestä,
kalvavasta kylmästä tunteesta,
joka on sitonut minut lonkeroihinsa
niin, että välillä on ollut vaikea hengittää
Puristavassa otteessaan se on saanut
minut uskomaan, että olen vastuussa kaikesta ja kaikista
Se on painanut minua alas ja antanut minun
elää vain hyvin pienenä
Määrittänyt minut pienen pieneen lokeroon,
joiden rajojen sisällä eläminen on ollut
hyvin hyvin raskasta

Päästän irti pelosta
Menettämisen pelosta
Epäonnistumisen pelosta
Vastaanottamisen pelosta
Kuolemanpelosta

En tarvitse teitä enää

Kiitos, kun olette olleet kanssani
koko elämäni
Rakentaneet muuria ympärilleni
Ja auttaneet minua pysymään kasassa

Nyt olen niin vahva,
että sisinpäni pitää minut kasassa
Uskallan olla tyhjä
Ja uskallan olla täysi

Olen kokonaisena juuri se mitä olen
Ilman mitään ylimääräistä
Puhtaana ja paljaana

Vapaana
Minä itse




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti